Jag hatar mina korkade kontakter

Jag undviker spamreklam.
Jag ger bara ut min mail till sajter jag vet är seriösa, och klarar mig så gott som helt från reklam i mailen. Men på sistone har jag fått skit ändå. Varför? För att folk jag har på min kontaktlista inte är lika duktiga. Varje dag i en vecka har jag fått spam från mina MSN-kontakter, bara för att de är korkade nog att låta företagen använda deras kontaktlista och skicka spam från deras adresser. Så nu måste man tänka på vilka man har på sin kontaktlista också, för nu kan spammarna få tag i din adress via dem.

Photobucket

Alltid en engelsk titel med en smiley.
Hello :D
Hi sweetie :)
Och så vidare. Jag öppnar aldrig, så jag vet inte vad det står. Dessutom vet de att min mail är aktiv om jag öppnar, och de skickar mer. Ibland vill de göra mig nyfiken på vilka som blockat mig på MSN. Men alltid är det personer på min kontaktlista som man skickar reklamen via. Kom igen! Var korkade om ni vill, men låt inte MIG lida för det!

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: A-palle

För att inte tala om alla "LOL LOL Check this link http://www.virus.com



De åker på banlistan direkt ;p

2009-09-29 @ 00:22:50
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Erik

Eller folk som skickar vidare kedjebrev, det nästan värst. Betydligt ovanligare, men det händer faktiskt ibland.

Tragiskt.

2009-09-29 @ 01:29:21
Postat av: S.Shooter

Nämen, jag känner en Beatrice Johansson. Rödhårig tjej från Strängnäs.

2009-09-29 @ 13:32:04
Postat av: Henrik Petersson

Vänta vad? Hur låter man företag skicka spam från ens lista? Eller snarare, hur hindrar man dem från att göra det?

2009-09-29 @ 15:18:27
Postat av: Anonym

när jag ser A-palles länk så kliar det i fingrarna av att få trycka ^^ som när man var liten och inte fick trycka på en knapp men verkligen ville bara för att få se vad som hände.

2009-09-29 @ 17:34:17
Postat av: max

ofta jag ser på msn dom som skickar länkar till mig

"lol check me out on this party!"

osv

2009-09-29 @ 21:41:10
Postat av: herzleid

http://slopsbox.com/ FTW.



Dumma människor är dumma. Eck.

2009-09-30 @ 02:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0