I framtiden är alla extremister

Alla som följt politik de senaste åren har märkt att det handlar mer och mer om "han är fel för att..." snarare än "jag är rätt för att..." under kampanjerna. Man gräver fram skit angående sin motståndare, och lägger sedan till lite mer skit på den skiten bara för att.

I dag slog det mig att den här bloggen i stort sett dödat alla möjligheter till en politisk karriär för mig. Det går liksom inte att få bort allt jag skrivit på internet sedan jag först anslöt mig 1996 och sökte efter "fugees" på Altavista (90-talets version av Google, för er som är för unga).

Och det kan ju inte bara gälla mig. Tänk om 30 år, när Niklas ska ställa upp i kommunalvalet 2040 i Östersund. Hans motståndare gräver fram ett elakt inlägg han skrev om tjocka kvinnor på Wordpress år 2010, och plötsligt har han förlorat 85% av väljarna eftersom nästan alla är tjocka om 30 år.

Eller Lisa, som försöker få en plats i europaparlamentet. Men någon anonym källa anger ett inlägg hon skrev på blogg.se för 25 år sedan, där hon hånar en modevisning med förståndshandikappade modeller (typ som alla modeller då, ZING!). Och plötsligt förlorar hon 93% av väljarna, för om 25 år kommer nästan alla vara förståndshandikappade.

För att inte nämna alla neonazister och hobbykommunister som helt enkelt bara skriver en massa skit. Vi skriver alla en massa skit, och många av oss kommer se dagen då det kommer och biter oss hårt i röven. Det behöver inte ha med politik att göra, det kan även påverka din jobbansökan.

Men det är fan värt det!

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Kalle Balik

Jag har aldrig tänkt på det. Jag kommer kanske ångra några (alla) mina inlägg i framtiden. Jag skriver jävligt mycket skit. Tänk den dagen då jag får ett jobb på Hemköp bara för att jag har stor kuk, och sen visar det sig att min kuk är medelstor, på gränsen till liten.

2010-04-14 @ 23:14:40
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: Tobias

Bra slutkläm :D

2010-04-14 @ 23:33:43
Postat av: Henrik Petersson

Ja, sånt här oroar jag mig också över ibland. Likaså att allt dumt jag gjort på fyllan kommer grävas fram när jag blir politiker. Men då brukar jag tänka på att jag, realistiskt sett, aldrig någonsin kommer få en högre befattning än provlyssnare på en telecentral.

2010-04-15 @ 00:38:37
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: seraph

Klart som fan det är värt det! :D

2010-04-15 @ 09:14:37
URL: http://www.seraph101.wordpress.com
Postat av: Palle

Som när jag skriver att dagens invandringspolitik suger, så kommer ni även inse att om 30 år hade jag rätt, men då är vi en minoritet som ingen bryr sig om. Tur att vi är killar iaf ;)

2010-04-18 @ 16:19:55
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Sveinungidunn

Hi, very nice site! Good luck!

2010-12-14 @ 14:22:08
URL: http://sveinungidunn.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0