Vad äter du?

Nu när jag jobbar dag har jag märkt av ett litet lustigt vardagsfenomen (när jag ändå är inne på ämnet). När man äter lunch är det alltid några som frågar "vad äter du då?". Eller, "vad har du med dig i dag då?". Eller, "vad är det där då?". Det är väldigt lustigt hur folk är nyfikna på vad andra äter.

Är det ett fall av gräset som är grönare på andra sidan?
Eller är det bara ett sätt att föra konversation, ungefär som vädret?
Är det så på din arbetsplats också, eller är det bara min?

Hur är det, Seraph? Varför frågade du mig vad jag åt i fredags? ;D
Varför gör ni så?


Kommentarer
Postat av: max

det är exakt så i min skola också.. det finns två människor där som brukar fråga vad det är man äter. och om det syns klart och tydligen säger dom "ja, du äter falukorv och makaroner" typ.



jag skulle tro att det är ett sätt att skapa lite prat.. men hos dessa två i min skola tror jag att dom bara är lite dumma i huvudet.

2010-02-20 @ 15:31:03
Postat av: max

klart och tydligt*. bleh

2010-02-20 @ 15:31:32
Postat av: Anonym

Jag frågar inte om jag själv ser vad det är. Ofta gör jag dock inte det, och då brukar jag fråga, av ren nyfikenhet, och för att få uppslag till vad jag själv kan tillaga i framtiden.

2010-02-20 @ 17:28:24
Postat av: Seraph

"Eller är det bara ett sätt att föra konversation, ungefär som vädret?"



Skulle tror det. :D Sen halkar man ju in i ett visst beteende beroende på vart man är, och där vi jobbar frågar ju alla varandra vad de äter, så man har väl blivit en härmapa antar jag. :D



Haha!

2010-02-20 @ 18:54:44
URL: http://www.seraph101.wordpress.com
Postat av: Tobias

Hos oss frågar man innan det är dags att äta.

"Jaha, vad har du med dig idag då?"

2010-02-21 @ 14:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0