bleunt sparkar på uteliggare

Så här efter juletider är det dags att sätta uteliggarna på plats igen. Nu har vi låtsats vara snälla, och det är dags att fortsätta med föraktet. Jag börjar!

Jag läste den här artikeln.

"Att hemlösa i Stockholm kan tjäna mycket pengar håller inte Micke med om. 'En vanlig dag får jag ihop kanske 150–200 kronor. Det är nog för att klara ­dagen, ­inte mer', säger han."

200 kronor? Om dagen? För vadå? Mat? Jag och Gab har en gemensam matbudget på 500kr i veckan. 200 kronor om dagen borde väl räcka gott och väl? En korv kostar, vadå, 12kr?

"Jag köper cigg och öl för pengarna."


Aaaaha... -_-
Nog för att "klara dagen".

"Gemensamt för dem är att de alla haft bostad och jobb en gång i tiden och att de allihop har spritproblem."


Vad jag vill veta är om hemlösheten kom före eller efter alkoholen.

"Det är därför jag inte kan bo på härbärge för där bor mest narkomaner. Och narkomaner och alkoholister går inte ihop, säger Pekka."

Går inte ihop? Så du sover hellre ute?
Hur gammal är du? Fjorton?

"För det mesta får jag ihop pengar så jag klarar dagen. Men ibland får jag inte det. Det är tuffa dagar."


En hel dag utan öl och cigg.
Åh, vad jag vill prata med dem. Fråga hur det gick till. Jag vet aldrig hur synd jag ska tycka om dem. Förmodligen olika från person till person. Men jag gillar inte det här med alkoholen och ciggen. Eller att 200kr om dagen är lite.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: max

ge dom bidrag!!

2010-01-03 @ 21:15:00
Postat av: Palle

Nästa gång jag är in till stan ska jag nog bjuda på en cheeseburgare. För mina pengar får dom då fan inte ;p

2010-01-03 @ 22:33:19
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Ida

Min syster köpte en burgare till en uteliggare en gång. Han blev sur.

2010-01-05 @ 03:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0