Mitt utseende provocerar

Jag älskar att bråka med folk på lunarstorm. Det är jättefånigt, men det står jag för. De är lätta måltavlor när man är uttråkad. Nyss bytte jag presentationsbild. Jag bytte till den sluskigaste, mest ovårdade, sämst klädda och mest orakade bilden jag har av mig själv. Jag bytte till den här:

Photobucket

Och varje gång jag har en diskussion med någon, så slutar det med att personen kommenterar bilden och mitt utseende. Oftast handlar det om håret. Det är okammat, det är smutsigt, det är långt. Det är helt enkelt fascinerande hur lätt folk tappar greppet och glider in på ad hominem.

 

Jag tror jag behåller bilden, den är ett jättebra bete som gör att folk inte kan fokusera på sina argument. Av någon anledning provocerar bilden dem så mycket att de inte kan hålla sig till sakfrågan, och bara måste kommentera den i stället. Och då förlorar de direkt. :)

 

Prenumerera på bloggen


Kommentarer
Postat av: A

"Jag älskar att bråka med folk på lunarstorm [..]. De är lätta måltavlor när man är uttråkad."

Sådär var det en i min mellanstadieklass som resonerade om tjockisar! ;)



Men ja, lustigt att vissa får utseende till att spela roll för diskussioner.

2010-03-11 @ 14:57:05
Postat av: Seraph

Hahaha!! :D Jag ska också byta till en sluskbild så folk tappar fokus lol! :D

2010-03-12 @ 18:30:33
URL: http://www.seraph101.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0