Dresscode för telefonförsäljare

Det är dumt att skriva om sitt jobb. Men om jag får sparken för det kan jag ju åtminstone gråta ut i lokalmedia över det. Kanske till och med hamna på Aftonbladets förstasida. Så jag tar chansen.

I fredags fick vi veta att en dresscode kommer införas på arbetsplatsen. Som ni kanske vet jobbar jag som telefonförsäljare. En dresscode, för telefonförsäljare. Ja, ni hör ju. Men tydligen ska vi känna oss professionella när vi sitter och säljer, och inte som att vi sitter hemma i soffan och slöar. Tydligen säljer jag bättre om det rinner pungsvett längs mina ben, än om jag sitter i ett par luftiga shorts.

För shorts är det slut med nu. Långbyxor på både killar och tjejer är obligatoriskt, oavsett hur varmt det är. Jag frågade honom vad som räknas som shorts. Är det shorts om man bara ser 10-15cm av benen? Men INGEN hud får synas. Linnen är förbjudna, kjolar är förbjudna, och han pekade på Seraph och sa att kepsar är på gränsen. Pikétröjor var på gränsen, så jag vet inte hur det är med vanliga t-shirts.

Så nu måste jag ut och köpa ett par luftiga långbyxor, bara för att mina chefer av någon anledning inte vill se en enda centimeter av mina ben. Om byxorna ens blir godkända. Jag antar att mjukisbyxor är förbjudna. Och så får jag väl ta med mig ombyte, så jag slipper cykla hem i jeans om det är 25 grader varmt ute.

Jag gillar verkligen mitt jobb och alla där, men det här var faktiskt rätt fånigt. Det är ju rätt kul när telefonförsäljare har strängare dresscode än Google.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: seraph

Jag tyckte det var skitfånigt. Vad fan spelar det för roll hur vi ser ut? De på andra sidan ser oss inte iaf ffs. Och jag trodde det viktiga var hur våra resultat ser ut, inte hur vi ser ut. :D



Och kul i sommar när man sitter med världens pungsvett bara för att man inte får ha shorts, då kommer man säkert låta jätteavslappnad...



Men visst, jag förstår, om det kommer dit ett gäng viktiga människor från något viktigt ställe så kommer de att rata call up helt om de ser mina ben. Självklart.



2010-05-22 @ 22:26:16
URL: http://www.seraph101.wordpress.com
Postat av: A

Stå på er och ifrågasätt det. Skulle istället tro att man är mer produktiv om man har på sig sig bekväma kläder man trivs i.



"dont you see how fucking beautiful life is? how dare you waste it stuck in a cubicle with tight lips

stand up!

push out your chair. jump on your desk

and if youve got a crush on your coworker,

touch her breasts!

and if you hate your boss coz hes a sucker...

punch his chest!"

2010-05-22 @ 22:44:37
Postat av: Henrik Petersson

Idiotiskt.

2010-05-22 @ 22:51:34
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: bleunt

A:

Risken finns, för jag är jävligt dålig på att hålla käften. :p Men då tar jag förmodligen bara ett snack med killen direkt ovanför mig, och inte med högsta hönset. Däremot kommer jag inte slå honom i bröstkorgen, eftersom 1) Han är mycket större än mig 2) Han är en riktigt skön lirare. :)



Däremot kanske jag tar några av Seraphs medarbetare på rumpan. Jösses, vilka rumpor hans kvinnliga medarbetare har! Åtminstone två av dem.



2010-05-22 @ 22:57:25
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A

Att vara dålig på att hålla käften är bra. Och dåligt! Mest bra om man samtidigt tänker.



Hört Sage Francis nya förresten? (det ovan var ett Sage-citat om du glömt!)

2010-05-22 @ 23:13:54
Postat av: bleunt

A:

Jodå, har lyssnat på Li(f)e ett par dagar. Den är bättre än HTDD, men även lite tråkigare. Känns som att låtarna låter lite väl likadana, och alla utom en verkar ju ha samma producent. Men som sagt, den är ju bra. :) Love The Lie är sjukt najs.

2010-05-22 @ 23:18:44
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Palle

Hahaha, det var det fånigaste jag hört!



Nästa gång nån telefonförsäljare ringer till mig ska jag fråga vad han har för kläder :D

2010-05-22 @ 23:45:30
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: A

ok. Jag blev positivt överaskad. Tyckte HTDD var rätt tråkig och tycker Life är mycket bättre. imponerad av att han lyckades göra rock-grejjen utan att det blev pannkaka av hela skiten. Annorlunda utan att kännas framtvingat eller krystat. och Love The Lie är grym som fan



Visste inte att Little Houdini var en riktig händelse. Gulligt!

2010-05-22 @ 23:54:52
Postat av: bleunt

Han lyckades ju bra med tidigare låtar i samma stil, som Threewrite och Jah Didn't Kill Johnny. :) Sen har han nog lärt sig av Buddy Wakefield. Jag är bara glad att han inte påverkats av B. Dolan.

2010-05-22 @ 23:59:12
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A

ja, B Dolan är tråkig som fan. Köpte hans platta The Failure och det är en av mina sämsta plattor tillsammans med Dj Shadows The Outsider.



Och Threewrite är sååååå jävla bra. This goes to the uh uh , intertvined souls and the hands Ive been trying to hold!

2010-05-23 @ 00:26:29
Postat av: WysiWyg

Min första tanke var att motiveringen var densamma som motiveringen bakom de klädregler som gäller för kvinnor i många länder; de ska inte visa upp hud eftersom då kan männen (läs: cheferna) bli kåta. Men jag vet inte.

2010-05-23 @ 09:33:04
Postat av: Henrik Petersson

Förresten bleunt, var det inte du som knappt kunde sköta ditt jobb p.g.a. formen på vissa av dina kvinnliga kollegors bakdelar? Det här med dresscode kanske inte är någon dum idé trots allt? :D

2010-05-23 @ 10:18:02
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: bleunt

Henrik:

Kjol är ju mindre rumpavslöjande än ett par tajta jeans. :(

2010-05-23 @ 13:29:13
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: seraph

Ja du Bleunt, kanske dags att börja jobba på ACE istället? :D Då får du sitta nära dessa rumpor varje dag. :D



Och jag tycker detta med dresscode för oss är asfånigt. Va fan, byxorna jag hade på mig på senaste mötet var ju inte jeans liksom, så nu får jag inte ha dem längre? What next, ska de bestämma vad vi ska ha för skor också?



WHERE WILL THIS END!?



Vi startar en protest mot detta! Och hallå, att förbjuda tjejer att ha kjol, fånigaste tankegången ever...

2010-05-23 @ 14:06:20
URL: http://www.seraph101.wordpress.com
Postat av: Kalle Balik

Fy fan vad larvigt. Alla borde protestera och arbeta nakna.

Jag saknar gamla Sage. Sea Lion <3

2010-05-23 @ 15:31:10
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Dags att starta Klädselpartiet?

2010-05-23 @ 17:17:11
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: nintengotte

Det kanske är för att er nya grej kommer att vara att ni ringer upp folk med en sån där filmmobil (sån som folk ser vem dom pratar med):p

2010-05-23 @ 17:49:25
URL: http://nintengotte.blogg.se/
Postat av: Robin

finns det någon dresscode på färger ang kläderna då? så varför inte då vara det svarta fåret å komma i kyckling gul kostym :)

2010-05-24 @ 06:29:12
Postat av: gabriella

Wait now. Var det inte en rumpa nyss? Vart kom den andra ifrån.

2010-05-24 @ 19:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0