Facepalm på Aktuellt

Jag kollade på Aktuellt för en gång skull. Jag brukar ignorera svenska nyheter då de allra oftast är totalt irrelevanta. Det första jag fick höra var reportern prata om den nya artificiella cellen som man lyckats skapa. Han frågade tittarna lite lagom retoriskt om det här kommer innebära enorma medicinska framsteg, eller om forskarna leker Gud. Jag höll på att sätta pizzan i halsen. Sa han verkligen så i svensk nyhetsmedia?

Läkare och forskare "leker" ALLTID "Gud". De ansvarar över liv och död.
Mer Gud än så blir det väl inte?

När ett kommande inslag började med en skakig bild, och reporterns röst sa "Stockholmsbörsen är skakig", var jag så glad över att jag inte betalar tv-licens. Må hända att jag inte har rätt att gnälla när jag inte betalar, men jag vill verkligen inte finansiera sånt idiotiskt trams.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: A

Va vare fö pizza?



plus tv-licens är för suckas!

2010-05-22 @ 09:51:49
Postat av: WysiWyg

Jag tror att när de pratar om att "leka Gud" så pratar de mer om att "skapa nytt liv", eller med andra ord "kloning". Även att modifiera gener i avancerade laboratorier kan räknas som att "leka Gud". Däremot om du gör det "the old fashion way", genom selektiv uppfödning/odling så är det okej.

2010-05-22 @ 15:14:34
Postat av: bleunt

Att de ens använde orden "leka Gud" stör mig så enormt, speciellt när de använde det i en negativ kontext.

2010-05-22 @ 16:28:34
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0