Muslimerna tar över Europa

Jag gillar inte religion. Jag gillar inte kristendom, judendom, islam, hinduism, buddhism etc. Jag ogillar dem alla lika mycket. Däremot gillar jag rätten att utöva religionen, så länge det inte inkräktar på andras liv och rättigheter. En annan person som inte heller gillar religion är Bill Maher. Jag gillar Bill Maher, och uppskattade hans film Religioulus. Jag gillar även hans show, Real Time, där han varje fredag pratar politik med fyra gäster.

I gårdagens avsnitt av Real Time berättade Bill Maher att det just nu populäraste namnet i Storbritannien är Muhammed. Fler nyfödda barn får namnet Muhammed än något annat namn. Bill Maher sa att det skrämde honom, och att han inte ville se islam ta över västvärlden. Bill, jag vet att du egentligen är en smart människa med bra åsikter. Men även smarta människor säger korkade saker ibland. Och det där var sannerligen korkat.

För det första behöver vi bara vara rädda om alla dessa Muhammed-barn har fundamentalistföräldrar, och själva kommer bli muslimska fundamentalister när de växer upp. Jag tvivlar på att så är fallet. De flesta är nog ganska moderata muslimer. Varför anta att de är fundamentalister? Varför vara rädd för moderata muslimer?

För det andra borde man väl i så fall vara lika rädd när det populäraste namnet är kristet. Föräldrar som döper sitt barn till Thomas behöver inte vara fundamentalistiska kristna. De behöver inte ens vara troende. Samma sak gäller Mohammed. Det är lika mycket kultur som religion. Kanske till och med mer kultur.

För det tredje så heter ju varenda jävla muslim Muhammed. Och heter de inte Muhammed så heter de någon variation av namnet, som Mohammed eller Muhammad och så vidare. Känner du en manlig muslim? Fråga honom om han heter Muhammed i andranamn, eller om hans pappa eller bror gör det. Att det är Storbritanniens vanligaste namn säger snarare något om namnets populäritet än antalet fundamentalistiska muslimer där.

Och för det fjärde så har Muhammed varit världens populäraste namn ganska länge nu, med det kristna Maria på andraplats. Så om muslimer kommer ta över Europa för att Muhammed just nu är Storbritanniens populäraste namn att döpa bäbisar till, innebär inte det i så fall att muslimer redan borde tagit över hela världen eftersom Muhammed sedan länge varit planetens vanligaste namn?

För senast jag kollade var det fortfarande mestadels gamla, rika, vita män med kristna namn som styrde världen.

Kommentarer
Postat av: Palle

"De flesta är nog ganska moderata muslimer" Hah! Vilka fördomar du har :p

2010-10-30 @ 16:02:39
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: bleunt

Palle:

Ja. Det förstår ju vem som helst att muslimerna i nordvästra Europa kommer hit för att de flyr från de liberala sekulära regimerna styrda av Ahmadinejad och gänget. Här kan de utöva sin fundamentalism i fred, så kan alla moderata muslimer fortsätta bära jeans och dricka Coca Cola där borta i Afghanistan.

2010-10-30 @ 17:02:24
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Palle har rätt. Man kan ju inte kliva utanför dörren utan att bli sprängd numera.

2010-10-30 @ 19:38:54
URL: http://fithenke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0