bleunt förutspår Oscar-vinnarna

Det är väldigt svårt att försöka gissa sig till vilka som kommer vinna, eftersom det handlar om så mycket mer än bara vem som gjort bäst ifrån sig. Det är så mycket politik inblandat, och om man inte har koll på vad alla gjort förut så är det svårt att veta om någon får en tröstoscar eller om han/hon verkligen förtjänar den. Men jag ska göra ett försök, sen får vi se hur många rätt jag hade och hur pass mycket juryn höll med mig. Sen hoppar jag över en hel del kategorier, eftersom jag ibland inte kan ett skit om dem eller inte har sett alla nomineringar.

BEST PICTURE

Jag tror: The Social Network

Jag hoppas: The King's Speech

ACTOR IN A LEADING ROLE

Jag tror: Colin Firth (King's Speech)

Jag hoppas: Colin Firth

ACTOR IN A SUPPORTING ROLE

Jag tror: Christian Bale (The Fighter)

Jag hoppas: Christian Bale

ACTRESS IN A LEADING ROLE

Jag tror: Natalie Portman (Black Swan)

Jag hoppas: Natalie Portman

ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE

Jag tror: Jacki Weaver (Animal Kingdom)

Jag hoppas: Hailee Steinfeld (True Grit)

ANIMATED FEATURE FILM

Jag tror: Toy Story 3

Jag hoppas: How to Train Your Dragon

CINEMATOGRAPHY

Jag tror: Black Swan

Jag hoppas: The King's Speech

DIRECTING

Jag tror: The Social Network

Jag hoppas: The Social Network

ORIGINAL SCORE

Jag tror: The Social Network

Jag hoppas: The Social Network

SOUND EDITING

Jag tror: Inception

Jag hoppas: True Grit




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0