Oscarsgalans resultat

Bästa film
Jag gissade The Social Network, men hejade på The King's Speech.
Jag gissade FEL, men juryn höll med mig.

Bästa manliga
Jag gissade Colin Firth, och hejade på honom.
Jag gissade RÄTT, och juryn höll med mig.

Bästa kvinnliga
Jag gissade Natalie Portman, och hejade på henne.
Jag gissade RÄTT, och juryn höll med mig.

Bästa manliga biroll

Jag gissade Christian Bale, och hejade på honom.
Jag gissade RÄTT, och juryn höll med mig.

Bästa kvinnliga biroll
Jag gissade Jacki Weaver, men hejade på Hailee Steinfeld.
Jag gissade FEL, och juryn höll inte med mig.

Bästa animerade film
Jag gissade Toy Story 3, men hejade på How to Train Your Dragon.
Jag gissade RÄTT, och juryn höll inte med mig.

Cinematography
Jag gissade Black Swan, men hejade på The King's Speech.
Jag gissade FEL, och juryn höll inte med mig.

Regissör
Jag gissade The Social Network, och hejade på The Social Network.
Jag gissade FEL, och juryn höll inte med mig. 

Bästa musik
Jag gissade The Social Network, och hejade på The Social Network.
Jag gissade RÄTT, och juryn höll med mig.

Sound editing
Jag gissade Inception, men hejade på True Grit.
Jag gissade RÄTT, och juryn höll inte med mig.

Alltså 4 fel och 6 rätt. Inte så bra. Å andra sidan är det ju inte 50/50 att gissa rätt. Det är ju en sådär 20-25% att gissa rätt, ibland mindre. Så ur det perspektivet är det väl rätt OK. Men i ett av felen höll juryn i alla fall med mig, så det är egentligen bara tre fel. ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0