Kalla mig bög

Ang anmälan mot "HyperTobba"

Vi har hanterat din anmälan men anser inte att det är befogat med någon åtgärd då du uppträtt provocerande i dialogen.


Igår blev jag kallad efterbliven bög i min gästbok på Lunarstorm.
Jag anmälde det till Lunarcrew. Men dom svarade att jag förtjänade det.


Men låt oss inte fokusera på om jag förtjänade det eller inte.
Låt oss i stället fundera på vad alla homosexuella killar på Lunarstorm skulle tycka om att det tydligen är OK att använda "bög", en sexuell läggning, som skällsord enligt Lunarcrew. Så länge du blir "provocerad" är det OK att du kallar någon "bög" som förolämpning. Var går då gränsen? Om någon irriterar mig får jag kalla denne blatte, bög, fitta, hora, flata eller cp?




Jag tror jag börjar hata Penelope Cruz, efter att ha sett henne krama sprayflaskan och upprepa orden "for me, it's the best hair spray in the world" en sådär 100 gånger. Jag brukade gilla dig, Penelope. Du brukade ha integritet och vara med i bra filmer. Du hade klass. Nu är du bara en kosmetikahora som "är värd det".

Och att Petter släpper en låt som Logiskt efter en låt som God Damn It känns bara fånigt och ogenomtänkt. Men ingen i dagens musikklimat suktar väl efter trovärdighet.



Tydligen är det en pågående debatt angående fyrverkerier.
Min åsikt var från början att det är fånigt att förbjuda.

Det var dock innan jag tillbringade mellandagarna och nyårsdagarna i Stockholm.

Överallt kastade man smällare. Små jävla skitungar runt 15 år. Inte bara på gatorna och vid busshållplatser, utan även i tunnelbanan. Smällare kastas mot människor och hundar, raketer avfyras mot mammor med barnvagnar.

Det här är inte enstaka incidenter, det här är något man upplever varje gång man går ut. Och jag ser inget skäl till varför man inte skulle förbjuda raketer och smällare. Vem uppskattar en smäll eller en fjutt?

OK, här i Norrland är det än så länge lugnt. Man kan gå på gatan utan att bli attackerad. Men i Stockholm förstår jag verkligen om man förbjuder smällare.


Det betyder inte att man blir utan fyrverkerier på nyår.
Bar aatt det ska tas hand om av profesionella pyrotekniker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0