Mangasaxen

VARNING!
Följande text innehåller onödigt gnäll angående en liten skitsak.
Är du känslig för såna texter bör du inte fortsätta.



Vad är kanske den vanligaste posen på ungdomars bilder, framför allt bland tjejer?
Mangasaxen, såklart.

Så fort en tjej vet att någon ska ta en bild av henne åker dessa två fingrar upp i vädret.
Rent reflexmässigt, verkar det som. Det är inte längre bara emokids, poppare och j-kids.
Och när jag frågar dem vad det betyder och varför de gör det, har de flesta inget svar.

Man måste ju älska fårmentaliteten.
"Alla andra gör så, då gör jag det också."

Och så står alla där. Med två fingrar i vädret.
Utan att veta varför. Bara för att alla andra gör det.
Och självständigt tänkande vänder sig i graven.

För att stå ut tänker jag låtsas att alla helt enkelt hedrar Winston Churchill.
Att de ens vet vem han var och vad han gjorde... Jag tänker låtsas.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Posen när dom ska visa sina kläder och kollar snett ner i golvet, för att inte visa allför mycket av ansiktet, är lika irriterande.

2008-05-15 @ 21:39:34
URL: http://lavica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Churchill i all ära, men varför inte Nixon? Typ "I'm not a crook for doing the Mangasax."

2008-05-21 @ 21:17:02
URL: http://zchwyng.blogspot.com
Postat av: Punkie - Med Skräckblandad Förtjusning

Håller med, men irriterar mig mer på att de inte embracear hela mangasax posén utan bara gör lite. Lite som White chicks with gangsigns :)

2008-05-23 @ 15:50:35
URL: http://extremepunkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0