Världens 10 hetaste kvinnor

Jag har länge tänkt skriva en lista över de 10 kända kvinnorna jag tycker är mest attraktiva. Det innebär inte att de är snyggast, hetast, sötast, vackrast eller sexigast. Det innebär att de har mer än bara utseende. Det innebär att de har utseende kombinerat med humor, intelligens, medvetenhet, charm och rätt åsikter om saker och ting. Och här är de, mina 10 favoriter bland världens mest attraktiva kändiskvinnor:



#10 - Scarlett Johansson

http://deceiver.com/wp-content/uploads/2008/07/scarlett_johansson.jpg

Intelligent kvinna som varit med i många riktigt bra filmer. När jag först såg henne i Ghost World för länge sedan hade jag ingen aning om vem hon var, och uppmärksammade henne inte. Det var inte förrän hon och hennes trosor var med i Lost in Translation som hennes namn satte sig i mitt huvud. Intelligens och talang i all ära, men ärligt talat handlar det till 75% om ytan när Scarlett Johansson hamnar på den här listan. Läppar är viktigt, och hon har dem.


#09 - Natalie Portman

http://anylife.files.wordpress.com/2009/04/24natalie-portman-snl-outtakes-030615.jpg

Vegetarian. Diplom från Harvard. Duktig skådespelerska i bra filmer. Stenhård rappare? Enda nackdelen är egentligen hennes lite stela nervösa skratt som hon demonstrerade på Actor's Studio med Lipton, och det faktum att hon ibland kan kännas lite pretentiös. Men med hennes utseende kombinerat med talang och intelligens är det oundvikligt att ha med henne på listan.


#08 - Amy Poehler

http://1.bp.blogspot.com/_caVYjUVNlY8/SSSL2NQe1hI/AAAAAAAAAoo/ihMczrcqMXU/s400/amy_poehler_rocksout.jpg

Ren och skär charm. Alla som sett Weekend Update på SNL vet vad jag talar om. Vass och fräck humor, intelligens, självdistans och charm får dig att falla lite för henne oavsett vad du tycker om hennes utseende. Eller rättare sagt, hennes personlighet gör henne snyggare än hon egentligen är. Hon har "det".


#07 - Tuva Novotny

http://ddavid.dk/Billeder/tuvalille.jpg

Jag måste ju ha med minst en svenska på den här listan. Tuva är ju dessutom lite utav Sveriges svar på  just Scarlett och Natalie, och frågan är om hon inte är den sötaste av dem alla. Första gången jag såg hennes var på ZTV, där hon satt med på panelen i programmet "Tryck till". Sedan dess har hon varit med i många bra och intressanta filmer. Hon är inte bara Sveriges kanske sötaste kvinnliga kändis, hon är förmodligen ENDA söta kvinnliga kändis.


#06 - Janeane Garofalo

http://jeremyfreese.blogspot.com/garofalo.jpg

Precis som Scarlett Johansson handlar det mestadels om yta här. Hon ser så jäkla cool ut, och hon är så jäkla cool. När hon inte säger saker som upprör konservativa republikaner, så är hon med i småkonstiga komedier. Jag vet inte riktigt var jag ska placera henne, men hon känns mörk tuff och lite mystisk. Edgy. Smart. Liberal. Rolig. Jag måste helt enkelt ha med henne på listan, och jag önskar man fick se mer av henne.


#05 - Alyx

http://uploads.neowin.net/forum/post-74610-1200168705.jpg

Alyx! Oh, Alyx. Alyx, från Half-Life 2. Som dotter till en vetenskapsman har hon huvudet på skaft. Hon är även en av de mest levande spelkaraktärerna någonsin, och efter att du spelat igenom alla episoder känns det nästan som att du känner henne på riktigt. Alla känslor hennes ansikte och kroppsspråk förmedlar slungas rakt genom skärmen och in i ditt hjärta. Och alla dåliga och lite aviga skämt som hon slänger ur sig i mindre passande situationer gör hennes charm oemotståndlig. Till skillnad från de flesta andra kvinnor i spel behöver hon inte heller visa en massa hud, och lyckas ändå vara hetare än alla storbröstade halvnakna bimbos.


#04 - Felicia Day

http://meta-tainment.com/wp-content/uploads/2008/07/theguild-felicia.png

Ännu en kvinna från världen av tv-spel, men Felicia Day existerar på riktigt. Som författare och huvudrollsinnehavare av The Guild framstår hon som både klyftig, rolig och talangrik. Karaktären hon spelar är så charmigt awkward och flamsig att hon är omöjligt att motstå. Att Felicia dessutom faktiskt spelar på riktigt ger henne massor av bonuspoäng, som om hennes ursöta beteende och utseende inte skulle räcka. Det är nog många gamers som har en crush på henne, och hennes karaktär. Kawaii!


#03 - Tina Fey

http://margagomez.files.wordpress.com/2009/07/tina-fey-01-af-1.jpg

Makt är sexigt, och inom humor-showbiz är det få kvinnor som är mäktigare än Tina Fey. Allt hon rör vid blir framgångsrikt, och riktigt roligt. Hon är kanske den största kvinnan i SNL:s historia, och levande bevis på att kvinnor kan vara roliga. Till och med om de är snygga. Kvinnor som ser bra ut brukar slippa utveckla saker som charm, humor och personlighet. Men Tina Fey har allt, inklusive intelligensen och rätt åsikter.


#02 - Mila Kunis

http://images.eonline.com/eol_images/Profiles/20061007/244.kunis.mila.100606.jpg

Visst gillade jag hennes utseende i That 70's Show, men hon var inget speciellt. Men på sistone har hon verkligen bara blivit bättre och bättre, och när jag såg henne i Forgetting Sarah Marshall var det klart - hon är en ny favorit. Inte nog med att jag är en sucker för mörka tjejer, hon är faktiskt riktigt rolig också. Förutom That 70's Show och diverse filmer så är hon ju faktiskt rösten till Meg i Family Guy också. Och som grädde på moset är hon en gamer också, precis som Felicia Day! Tyvärr spelar hon mestadels World of Warcraft, men det gills! Rolig, nördig, och riktigt riktigt het.


#01 - Sarah Silverman

http://www.topnews.in/usa/files/sarah-silverman-wins-EMMY-Award.jpg

Och där har vi henne, den mest attraktiva kändiskvinnan i hela världen. Enligt mig då. Hon är mörk. Hon är rolig. Hon kan populärkultur. Hon är vass. Hon är liberal. Hon är allt som alla andra kvinnor på listan fått poäng för, och saknar egentligen bara erfarenhet som gamer (såvitt jag vet). Här är det exakt 50/50 mellan hennes riktigt snygga utseende och hennes riktigt roliga och grabbiga personlighet.

Jag gillar tuffa tjejer, och Sarah Silverman är tuff. Hennes humor är så grabbig och vulgär att det nästan blir för mycket ibland, och hon är kanske den enda snygga kvinnan i världen som jag inte har problem att föreställa mig sitta och bajsa. Att hon ändå lyckas vara så attans het och attraktiv gör henne förtjänt av förstaplatsen. Hon ser helt enkelt ut som en söt liten judisk gnagare! Att hon dessutom är/var ihop med Jimmie Kimmel innebär att hon inte är ytlig, och kan ha en degig blekfis till pojkvän. :)

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: gabriella

Natalie Portman högre upp! Nu jag vill se listan med hetaste männen. :D

2009-08-27 @ 14:57:50
Postat av: max

men omfg.. tiny fey och amy poehler.. skärp dig

jobbigaste jävla människorna som finns..

2009-08-27 @ 20:00:38
Postat av: Kunta

Väldigt oväntat med Felicia Day. Men den som kan titta igenom the guild utan att bli kär i henne, måste vara ett hjärtlöst rötägg.



Vet du om det blir någon tredje säsong föresten?

2009-08-28 @ 12:34:55
URL: http://shortnecked.blogg.se/
Postat av: bleunt

Kunta:

Och vill du ha mer av henne ska du titta på Dr. Horrible's Sing-Along Blog. :)



Angående tredje säsongen så är den ju ute på Xbox Live nu, första episoden i alla fall. Jag vet inte om man kan se den någon annanstans.

2009-08-28 @ 14:20:05
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Jag (för)följer faktiskt Felicia på Twitter! Så det så!



Av allt som gör mig impad av henne (och det är en HEL del) så måste det nog ändå vara det faktum att hon faktiskt har "majored" i fiol i college. ;-)

2009-08-28 @ 15:30:16
URL: http://www.xn--lsatankar-07a.se
Postat av: WysiWyg

Hon har en examen i fiol från college skulle det juh heta! Doh!

2009-08-28 @ 15:31:38
URL: http://www.xn--lsatankar-07a.se
Postat av: Kunta

Ash, varför har Microsoft plötsligt börjat kräva guldkonton för att man ska få vara med att leka?

2009-09-01 @ 12:25:46
URL: http://shortnecked.blogg.se/
Postat av: InsertFunny

Känns bra att jag inte är den enda som har Mila Kunis i topp på damlistan!

2009-09-16 @ 06:36:43
Postat av: SweGizmo

Gillar din Blogg. :P

2010-08-19 @ 23:23:37
URL: http://swegizmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0