Muslimer är de nya judarna

Så har man förbjudit byggande av fler minareter. Tydligen tycker man att hela fyra stycken redan är för många. Hur är det här inte rasistiskt och förtryckande? Hur är det här inte att systematiskt och helt utan anledning förtrycka en folkgrupp och hindra dem från att utöva sin religion ifred?

Jag förstår mycket väl att man förbjöd böneutropen. Inga problem. Muslimer får ändå anpassa sig efter oss, oavsett om de är invandrare eller flyktingar. Men att sedan ta det extra steget, och förbjuda dem från att bygga fler? VARFÖR? Vad är skälet? Jag frågar på riktigt, för jag vet inte.

Muslimer är på väg att bli de nya judarna här i Europa. Hur vissa länder handlar, och vad vissa partier står för. Det är på väg mot hur Europa behandlade och förtryckte judarna. Då var judarna den här främmande kulturen som skulle komma och smutsa ner vårt fina rena europeiska. Judarna och zigenarna. Nu ansluter sig muslimerna som ännu en grupp som kommer kladda ner våra samhälle med något som inte är vitt.

Bra, Europa. Way to fucking go. Främlingsfientligheten sprider sig i vår världsdel, och jag blir inte förvånad om historien upprepar sig. Om vi gör något mot ännu en folkgrupp, och om man 50 år senare sitter och frågar "hur kunde det ske?".

USA skrattar åt oss. Fattar ni det? USA!
Det är VI som ska skratta åt DEM! Inte tvärtom!


The Daily Show With Jon Stewart Mon - Thurs 11p / 10c
Oliver's Travels - Switzerland
www.thedailyshow.com


Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: WysiWyg

Förmodligen bara semantik, men självklart ska man inte förbjuda böneutrop. Däremot kan de redan vara förbjudna av lagar mot att störa grannarna. Men jag har för mig att sista utropet väl är vid solnedgången? Det är väl inte så sent?

2009-12-07 @ 08:06:28
Postat av: bleunt

På morgonen förstår jag om man förbjuder det. Jag förstår även om man tycker det är lite väl drygt att höra det fem gånger om dagen. Jag har iof aldrig hört, så jag vet inte hur det låter eller vilken decibellnivå det ligger på. Frågan är om man skulle störas lika mycket av kyrkklockor.

2009-12-07 @ 15:23:25
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: herzleid

Skulle inte vara första gången historien upprepar sig. Mänskligheten har fruktansvärt kort minne.



Så förutsägbart och hilarious att de lyckades klämma in Ricola-reklamen dock xD

2009-12-08 @ 15:56:09
URL: http://herzleid.myopenid.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0