9/11-konspirationer

Organisationerna som tror på en 9/11-konspiration faller sakta men säkert ihop. Utan någon egentlig substans kan man inte bibehålla momentum, eller föra ordentliga argument. En föredetta anhängare av konspirationsteorierna har skrivit ett "avskedsbrev". Jag vill publicera det här.


Confessions of an ex-truther - Letter of resignation:

"... There are no facts in the 9/11 Truth Movement. Just a lot of theories, which eventually break down to 'hey, we're just asking questions' if someone questions the validity of such. No structural, civil, or any engineers agree with the truthers. Yet, most of my friends will try to explain the hard physics involved in structural collapses. None of these people are engineers, physicists, or even in a scientific field, for that matter. Someone's supposed to take their word over an expert's?

The truthers will just tell you that all the experts are 'in on it.' Yeah, sure. Every engineer in the world is complicit in the government's murder of 3,000 people. And so are the firemen, who apparently ordered Larry Silverstein to 'pull' Building 7. The truthers' misrepresentation of Silverstein's quote is one of the most popular 'facts' to spit out, but in doing so, you are effectively in agreement that firefighters were not only involved in the controlled demolition of WTC7, but they are also aiding and abetting in the government's cover-up. Yeah, every firefighter who was out there on 9/11 is going to be complicit in the MURDER OF 343 OF THEIR FALLEN BROTHERS! To quote Loose Change co-creator Jason Bermas, "the firefighters are paid off ..."

Kommentarer
Postat av: seraph

"No structural, civil, or any engineers agree with the truthers."



Menar han allvar nu? Om något får 911 truth-rörelsen mer stöd från strukturingenjörer, arkitekter etc hela tiden.



http://www.ae911truth.org ... jag vet inte hur många medlemmar de är uppe i nu, var ett tag sen jag kollade. Men alla de ingenjörerna osv är väl "crackpot conspiracy theorists." :) Samma med människorna från CIA, FBI etc som säger att den officiella historien är ett skämt, crackpots hela högen, och vi ska bara inte prata om fysikerna, kemisterna, brandmännen för 911 truth, osv. Bonkers, liksom. :)



Och vad jag vet har ingen påstått att brandmännen var med på det, och om nu Jason har sagt det är han ute och cyklar.

2009-06-09 @ 01:36:16
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: seraph

"Every engineer in the world is complicit in the government's murder of 3,000 people."



Jaja, för alla ingenjörer i världen tror på den officiella historien, det vet den här ex-truthern. Han måste ju skämta. :D

2009-06-09 @ 01:38:04
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: seraph

Lol glömde detta: "Yeah, every firefighter who was out there on 9/11 is going to be complicit in the MURDER OF 343 OF THEIR FALLEN BROTHERS!"



Hna verkar pinsamt omedveten om firefighters for 911 truth. :)

2009-06-09 @ 01:39:04
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: bleunt

Det var bara för din skull jag lade upp det där. ;) Och du gör precis vad han säger att ni gör. Lösa referenser och teorier, inte ett enda bevis.

2009-06-09 @ 01:57:01
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: André

Bra inlägg! :)

2009-06-09 @ 04:50:58
URL: http://andrethegreat.blogg.se/
Postat av: seraph

"Det var bara för din skull jag lade upp det där. ;) Och du gör precis vad han säger att ni gör. Lösa referenser och teorier, inte ett enda bevis."



Ja, jag referar till experter och folk som var där. Och det är lite gulligt att du tänker på mig, faktiskt. :D

2009-06-10 @ 00:56:46
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: bleunt

"Ja, jag referar till experter och folk som var där."



Du gör ju faktiskt inte det. :s

684 anonyma arkitekter? Finns det en lista med information om varje, eller är det bara en siffra dragen ur rumpan? Det är ju faktiskt en riktigt låg siffra jämfört med alla inom samma yrken som Inte håller med.



Ni rabblar bara upp massa yrken, som om majoriteten av dem är eniga. Men egentligen är det bara en bråkdel av dem, och de är alltid anonyma. Gief me names! Jag vet för övrigt att man använt namn utan personerna tillstånd, precis som förnekare till gobal uppvärmning gör.



"Hna verkar pinsamt omedveten om firefighters for 911 truth. :)"



Fast det spelar ju inte så stor roll för vad han sa. För att det skulle ske som det skedde Måste massor av brandmän varit med på det.



"Och det är lite gulligt att du tänker på mig, faktiskt. :D"



I know! xD

Du är den enda konspiratören jag vet. Inte den enda tvivlaren dock. Du sväljer en story, jag sväljer ingen. Så egentligen är det jag som är den sanna skeptikern. ;)



2009-06-10 @ 11:29:52
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0