Korkade kommentarer om pirater

Nu har Max och Axling försett mig med lite material, så här kommer ett inlägg om det. Först ut är Jan Guillou med sin uppenbara oförmåga att skilja mellan materiellt och immateriellt, och det här är ganska gammalt material. Men utifall ni inte redan läst: Klicka här för chatten.

Några smakprov:

tidningsankan: i japan har internet blivit mer och mer anonymt pga av de de hårda fildelningslagarna. Detta gör det omöjligt att kontrollera även grov brottsligthet som ex barnporrbrott. Hur ställer du dig till det?


Jan Guillou: Jag är emot barnporr.

 

Sten: Handlar inte detta om ren girighet, självklart skall ingen arbeta gratis. Men jag vill inte betala 200kr för en cd-skiva när 10 utav 12 låtar är skit! Branschen tvingar på konsumenterna skit. Är villig att betala för min nedladdning för enskilda låtar, men jag vill inte betala hutlösa priser för skräp.


Jan Guillou: Även om Maserati är för dyra bilar ska man inte stjäla dem.

 

 

 

Och sen har vi Centerpartiets Annika Qarlsson, som skriver så här i sin blogg:

 

"Många ha senaste veckan försökt ge svaren på varför det gick som det gick i EP-valet. Tänker inte bidra med någon lång utläggning på vad jag tror. Däremot så finns en tanke och en reflektion kopplat till Piratpartiets framgång med många unga män som lagt sin röst på dom för att värna den personliga integriteten. Tänker på statistiken som kom härom dagen som visar att det är ofattbart många unga kvinnor som våldtas av unga män som de känner lite grann eller lite mer.


Och jag får inte ihop det - tycker unga män att integritet är viktig eller tycker de inte det???"

 

 Photobucket

 


Kommentarer
Postat av: Erik

Jag förstår inte heller riktigt hur hon menar, tror hon att det sker fler våldtäkter för att den personliga integriteten på internet stärks? eller va?



Senast jag kollade skedde de flesta våldtäkter inom hemmet eller på fester osv.



Vad har det med saken att göra överhuvudtaget? :S

2009-06-18 @ 14:32:08
Postat av: A-palle

Asså vilken satans jävla jubelidiot. Jag hoppas hon dör, plågsamt. Jävla kärring.

2009-06-18 @ 17:59:26
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man kan ju trösta sig med att hon fick VÄLDIGT mycket kritik på sin blogg, :)

2009-06-18 @ 18:03:19
Postat av: herzleid

Jag skulle ändå inte ha något förtroende för någon som stavar sitt namn "Qarlsson". Jag slår vad om att hon kallar sig för "qvinna" också... ursäkta mig medan jag spyr en smula.



Och så blir jag jävligt sur när PP sägs bestå av "unga arga män"... tack för den liksom.

2009-06-19 @ 14:38:49
URL: http://herzleid.myopenid.com/
Postat av: bleunt

Herz:

Hon heter iaf inte Qarlsdotter. ;)

2009-06-19 @ 15:16:10
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0