SÅ ÄR DET! (4)

Skrivtorka. Inget dyker upp. För mycket tv-spelande, kanske.
Så det blir en till sån här.



*Ingen borde använda frasen "i dagens samhälle" som om det var bättre förr. Speciellt inte 15-åringar.

*Att jag inte pratar med dig betyder inte att jag är blyg, du är bara inte så intressant.

*Att bli gravid är en självisk gärning.

*Det finns inget riktigt skäl till varför kannibalism ska vara olagligt.

*Bögartister måste våga sjunga om män i stället för kvinnor.

*Ditmålade ögonbryn på tjejer är skitfult och ser ut som att de har reklam för McDonald's i pannan.

*Färgade som ser ner på vita heter inte "omvänd rasism".

*Orden "du är mitt liv" är det läskigaste man kan säga till någon.

*Att döpa spädbarn är otroligt respektlöst.

*Ironi och sarkasm är inte samma sak.

Kommentarer
Postat av: Henrik Petersson

Det enda som hindrar dina "SÅ ÄR DET"-inlägg från att vara klockrena är att inte alla punkter är 100% seriösa. I detta fall punkt 6 och 8. Angående sexan så är det givetvis subjektivt, och angående åttan så måste det givetvis finnas läskigare saken man kan säga till någon.

2009-06-05 @ 17:46:09
Postat av: bleunt

Seriöst är värdelöst. ;)

2009-06-05 @ 17:58:45
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: herzleid

Ang. #1 så tangerar det nåt annat jag tycker är hysteriskt roligt/tragiskt och stör mig på närhelst det inträffar. 15-åringar (eller för den delen 12-åringar) som benämner sig själva som "singel"...



"Hej jag heter Hanna, jag är 12 år och singel"



:S

2009-06-05 @ 20:02:23
Postat av: WysiWyg

Näst sista, menar du "döpa" som i religiös mening eller i meningen "ge ett namn"?



Det första håller jag med dig helhjärtat om, det andra skulle jag inte förstå.

2009-06-06 @ 11:26:13
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

Wysi:

Religiös mening. Såvitt jag vet är det inte vid dopet man namnger barnet. Brästen säger inte att han döper barnet Till Anna. Han säger "härmed döper jag dig, Anna..." etc. Men jag kan ha fel, har aldrig varit på ett dop.

2009-06-06 @ 12:55:46
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Sandra

"Bögartister måste våga sjunga om män i stället för kvinnor"

Peter Jöback vågar :)

http://www.youtube.com/watch?v=B-mI-DPSGHE

2009-06-06 @ 16:24:25
Postat av: bleunt

Haha, kudos! Fattas bara att Ricky Martin och kompani hakar på. Jag vill se en internationell artist sjunga om sin homokärlek! I'm looking at you Ricky Martin. Och Clay Aiken.

2009-06-06 @ 16:42:38
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0