Att förlora oskulden

Oskulden är överskattad. Den är egentligen värdelös, på sätt och vis. Det är bara en nostalgisk rökridå som samhället byggt upp på gamla värderingar. Visst ska man göra det med någon man litar på och känner sig trygg med, men inte så mycket pga att det ska vara fint och vackert. Första gången är inte en riktig gång. Egentligen. Det är träning. Vad är skillnaden mellan första och fjortonde gången? Den fjortonde gången kommer förmodligen vara mycket bättre, speciellt för tjejer. Att första gången är speciell och vacker på ett sätt den fjortonde gången inte kan vara, är bara något som inbillas.

Vill man verkligen spara något, och ge det till någon speciell - spara då den sista gången.

Allt för många unga tjejer och killar bygger upp en romantiserad bild av hur första gången ska vara. När det sedan visar sig att första gången inte är så underbart vacker som alla sagt den ska vara, och personen man förlorade oskulden till inte var ens livskärlek - vad händer då? Allt för många går omkring och ser det som ett misstag att må dåligt över. 

Kommentarer
Postat av: Yasemin

Nu beror det ju på för person till person. Man tycker olika saker beroende på vem man är. Det är bara mänskligt. Vissa personer tycker att sex är någonting privat och någonting som man bara vill göra med en person i livet. Därför kanske man vill göra både den första och den sista gången med samma person? Det är ingenting du kan klaga på, du får ha dina tankar men håll dom till dig själv. Jag känner inte dig så jag behöver inte veta vad du tycker. Låt mig och de andra som tycker samma sak tycka så, låt oss tro på det så länge vi vill det. Så får du tro som du vill :)

2009-03-30 @ 10:50:27
URL: http://foshoo.blogg.se/
Postat av: bleunt

"Nu beror det ju på för person till person. Man tycker olika saker beroende på vem man är."



Captain Obvious, to the rescue! Vad skrev jag som fick dig att tro att alla tycker lika? Skulle jag ens skrivit inlägget om så var fallet?



"Vissa personer tycker att sex är någonting privat och någonting som man bara vill göra med en person i livet."



För att vårt samhälle har gjort sex till en stor grej. När det kommer till just oskuld vandrar den här seglivade myten om hur det ska vara omkring, och det yttras aldrig om hur näst intill omöjligt det är att leva upp till det. D



et är en myt som fått många unga flickor (och pojkar) att må dåligt över pressen, och oron över att inte leva upp till kraven det ställer på främst första gången. Det får dem att ta sex på för stort allvar, och de allra flesta första gångerna är inte vackra och underbara och är inte med ens stora riktiga enda livskärlek.



Och sen får tjejen eller killen gå omkring som tycka det känns som hon/han begått ett misstag. Jag tycker det borde få ett slut.



"Det är ingenting du kan klaga på"



Om du vill kalla det för klaga. Jo, det kan jag. Jag gjorde det nyss.



"du får ha dina tankar men håll dom till dig själv"



Det där måste vara det sämsta någon skrivit i min blogg, någonsin.



"Jag känner inte dig så jag behöver inte veta vad du tycker"



Ännu en otroligt dålig och inskränkt sak att skriva. Du bryr dig alltså inte om åsikter utanför din lilla sociala bubbla? Jösses, så begränsad du låter.



"Låt mig och de andra som tycker samma sak tycka så, låt oss tro på det så länge vi vill det"



Om du uppfattat det som om jag försöker förbjuda er att tro så, då har du missförstått det hela Totalt. Jag försöker inte övertala någon, jag slänger bara ut min åsikt där och hoppas att någon som inte tänkt på det tar och reflekterar över det. Jag kanske inte lyckas får dig att tänka på det, men jag får kanske någon annan ung person att inte ställa så överdrivet höga krav på första gången och första personen. Och som då kanske slipper skriva ett inlägg som du skrev i din blogg.



Tro det eller ej, jag försöker hjälpa. Ingen ska behöva må dåligt och skriva ledsna blogginlägg om hur fel saker och ting blev bara för att samhället projicerar en fånigt romantiserad bild av att förlora oskulden.













2009-03-30 @ 15:06:47
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag blev mest besviken när jag förlorade oskulden.. jag menar, det var hypat som fan. och så var det astråkigt. xD

2009-03-31 @ 02:53:23
Postat av: Katarina

Jag håller med dig! Jag har aldrig sett oskulden som något speciellt.

2009-03-31 @ 19:30:14
URL: http://ettperfektsubstitut.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

"Jag blev mest besviken när jag förlorade oskulden.. jag menar, det var hypat som fan. och så var det astråkigt. xD"



Samma här. Det kändes absolut INGENTING. Jag kunde lika gärna doppat picken i ett glas ljummet vatten.

2009-03-31 @ 23:53:55
Postat av: bleunt

Henrik och Erik:

Då får jag väl skryta lite och säga att mitt förlorande av oskuld var utmärkt. Ja, för mig i alla fall. Inga tabbar. Ingen nervositet. Kanske därför jag inte minns så mycket av det.



Kan killar vara med om dåligt sex?

2009-04-01 @ 00:39:00
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

"Kan killar vara med om dåligt sex?"



Javisst. Ibland känns det inte alls. Jag gissar att det är psykologiskt, eftersom det är olika från situation till situation.

2009-04-02 @ 21:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0