Sverige Vs. Portugal

Hypen har varit total. Svenskarna förtrycker sina kollektiva idrottsminnen för att lyckas övertala sig själva att Sverige har något på planen att göra. Det är lite tragiskt. Vi är som det lilla loket som kunde, fast vi kan inte. Portugal kommer vinna med 2-0 eller 3-1. Självklart finns möjligheten att det blir 0-0 eller 1-1, men det tror jag inte. Sverige suger, och inser det aldrig. Vi lyckas med små bedrifter då och då, som förstoras upp och föder självförtroende omåttligt mycket.

Att folk bryr sig om sport är oftast svårt för mig att förstå.
Att folk tror Sverige har en chans att åstadkomma något inom fotboll är ännu svårare att inse.
Men jag måste beundra fansens anda, de tappar aldrig modet.

Men OM Sverige vinner vill jag att kameror zoomar in på Ronaldo, så jag får se honom gråta. Är det bara jag, eller gråter den pojken alltid? Jag älskar Nistelrooy för att han mobbade honom. Och jag älskar Grekland när de fick honom att storgråta efter EM-finalen. :) Cry baby.

PS.

Portugiserna blev chockade när de fick veta att Henke haft en kort karriär i innebandy. "Det skulle aldrig accepteras i Portugal". Ja, men lilla vän, här tar vi inte sporten på samma fåniga allvar som ni gör där nere.

Kommentarer
Postat av: Aaaa!

Kommentaren från portugisen som aftonbladet prata med: "is it icehockey?".

2009-03-28 @ 22:14:55
Postat av: bleunt

Aaaa!:

HAHA! Klockrent. Jävla idiot. Vet han vad is är? :p



0-0 nu iaf. Självklart. This is football.

zzZZzz

2009-03-28 @ 22:34:57
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: bleunt

0-0. Jag har för höga tankar om fotboll.

När ska jag lära mig.

2009-03-28 @ 23:38:05
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Aaaa!

Det sorgligaste är att alla tycker att vi vann... Sure vi fick en pinne vilken ingen trodde. Men vi vann ju inte! Vi nöjer oss med för lite.



Mer "tvåa är första förlorarna"-mentalitet.

2009-03-29 @ 13:55:09
Postat av: bleunt

Ja! Hysén sa ju rakt ut att "Sverige vann ett poäng och Portugal förlorade två". Lite löjligt.

2009-03-29 @ 15:48:06
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0