SÅ ÄR DET!

Här kommer några fakta. Det kanske ser ut som åsikter, men det är fakta. Du får säga emot, men du kommer ha fel. SÅ HÄR ÄR DET. Jag har fler på lager. Skrev dem när bloggen låg nere för mig. Men jag tar tio i taget. Stamläsare kommer känna igen vissa punkter, men jag hoppas alla kan lära sig något nytt. Enjoy!



*Att dö är inte att "somna in". Att vara död är inte att "vila".

*Älskar du en idrottsklubb är du en idiot.

*Är du emot tidelag måste du även vara emot slakt.

*Du får inte kalla dig patriot om du inte behärskar det svenska språket.


*Dyslexi är inte en ursäkt.

*Om du är över 30 år gammal är du en kvinna - inte en tjej.

*Du bär rosa bandet för att media sa åt dig att göra det.

*Att önska dödsstraff för alla våldtäktsmän gör dig inte human.

*Att hata bögar gör dig inte mer heterosexuell.

*Alla som tjatar på internet om hur de kommer ta livet av sig borde ta livet av sig.




Några frågor på det?

Kommentarer
Postat av: jabba

kände igen nästan alla! är man en stamläsare nu? :)

2009-05-26 @ 22:30:15
Postat av: Henrik Petersson

Ja, jag har en fråga:



Icke nämnd disusboss på Lunarstorm säger att man kan ha en viss typ av dyslexi som gör att man aldrig kan lära sig stava hjälpligt, oavsett hur hårt man övar. Är det så? Kan för lite om dyslexi för att argumentera emot (själv tar hon hjälp av ett rättstavningsprogram).

2009-05-26 @ 23:19:00
Postat av: bleunt

Henrik:

Det är helt fel. Och om diskusbossen i fråga är hills_mother, då är det extra fel. För hela hon är fel.



Jabba:

Oh yeah! ;D Får se om jag lyckas slänga in några obekanta i framtidens listor. Har 30 stycken punkter kvar.

2009-05-26 @ 23:23:46
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: seraph

"Du bär rosa bandet för att media sa åt dig att göra det."



Folk gör massor av saker för att media säger åt dem att göra det.



Btw, jag måste fråga: har du nånsin hört talas om någon som har blivit dumpad (är lite osäker om jag är dumpad faktiskt, men that's beside the point) pga att personen i fråga bryr sig "för mycket" om saker och ting (blir upprörd när oskyldiga människor bombas i bitar etc) och snackar om "fel"/"onödiga" saker, i mitt fall politik, religion, filosofi, etc?



Jag har fått höra av min tjejs morsa att jag är så svår att umgås med för att jag, enligt henne, inte kan snacka om "vardagliga" saker, när hon och resten av familjen inte bryr sig ett jota om varken politik eller nånting (sagt med stolthet i rösten.)



Jag finner det märkligt att stolt säga: vi bryr oss inte om nånting, vi sitter hellre och snackar om avgasrör och Robinson, typ.



Lulz.

2009-05-26 @ 23:51:48
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: Henrik Petersson

bleunt: Okej! Japp, det är henne jag pratar om. Vågar man sig på att be om bevis på detta? "En på internet sa det" är som du säkert vet ett dåligt argument i diskussioner, och jag är säker på att jag kommer hamna i diskussionen igen framöver.

2009-05-27 @ 00:07:51
Postat av: bleunt

"personen i fråga bryr sig 'för mycket' om saker och ting"



Är du besatt? ;) Olika intressen, antar jag. Jag har blivit dumpad delvis för att jag inte var tillräckligt lycklig.



Min sambo lackar lite på mig hon också, när jag försöker föra diskussioner med henne. Men det låter som att bruden som (kanske) dumpat dig inte är någon större förlust. Skaffa någon som delar din passion i stället. Hade jag varit du hade jag nog dumpat henne.



Henrik:

"The burden of proof" ligger enligt mig på henne. Några bevis har jag inte. Eftersom hela hon är en korkad idiot så tänker jag anta att hon inte kan stava på grund av att hela hon är en korkad idiot.

2009-05-27 @ 01:47:05
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: seraph

"Är du besatt? ;) Olika intressen, antar jag. Jag har blivit dumpad delvis för att jag inte var tillräckligt lycklig."



Haha! Nej besatt kan jag inte påstå att jag är. :D Och det lät märkligt?



"Min sambo lackar lite på mig hon också, när jag försöker föra diskussioner med henne. Men det låter som att bruden som (kanske) dumpat dig inte är någon större förlust. Skaffa någon som delar din passion i stället. Hade jag varit du hade jag nog dumpat henne."



Ja hon får göra som hon vill nu, hon ville ha en paus (trots det har hon messat och ringt idag) så då ska hon få det. Antingen duger jag som jag är, eller så duger jag inte alls. Punkt.

2009-05-27 @ 03:14:52
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: Erika

Om man är under 30 år då, kan man inte kalla sig för kvinna då? :P

2009-05-27 @ 08:40:06
Postat av: bleunt

"Antingen duger jag som jag är, eller så duger jag inte alls. Punkt."



Word! Och trots att du säkert har massa saker som du gillar hos henne så tycker jag hon låter som en ytlig tråkmåns. Men då har jag ju bara hört det här också. :p



Erika:

Det får man absolut.

2009-05-27 @ 10:17:57
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: seraph

"Word! Och trots att du säkert har massa saker som du gillar hos henne så tycker jag hon låter som en ytlig tråkmåns. Men då har jag ju bara hört det här också."



Ja när man försöker prata om lite djupare saker än Eurovision, vilken kändis som har gjort vad med vem, vem som vinner Robinson eller Let's Dance osv och man då ådrar sig hennes och hennes familjemedlemmars irritation så... Hon är en jättegullig tjej, men kan uppvisa ganska oattraktiva sidor ibland också, och kan säga jävligt respektlösa saker om andra människor, vilket hon borde ha lärt sig att inte göra, av anledningar jag inte tänker ta upp här.



Men vi får väl se hur det går.



Peace.

2009-05-27 @ 11:00:35
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: A

Hårda och bra ord på sina ställen. Du bloggar dessutom bara för media säger att det är the shizznit. ;)

2009-05-27 @ 16:42:04
Postat av: bleunt

Pfff, jag har bloggat ända sedan det inte ens hette blogg. ;) Om någon burit rosa bandet sedan 2002 så kan man ignorera min kritk.



Och var det media som startade bloggtrenden?

2009-05-27 @ 16:52:03
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A

hehe skämtade. Och det var väl knappast media som STARTADE blogg-trenden, men nog ligger en del av blogg-fenomenets popularitet i att varenda "media-profil" ska ha en blogg-jävel.



(ser f.ö inget fel i att bära rosa band, även om det är pga av media)

2009-05-27 @ 18:44:45
Postat av: herzleid

Haha, lysande. Det enda jag invänder mot är det där med tjej. Jag tänker fan kalla mig för tjej även efter min födelsedag i år. Jag KÄNNER mig inte som "kvinna". Jag tycker det känns obehagligt när nån kallar mig för det till och med, gillar inte det ordet bara (och nej jag har ingen analys på det just nu, kanske senare).



Sen borde jag väl ha någon sorts insikt om dyslexi eftersom jag skulle bli logoped en gång i tiden, men det är skitlängesen. Får återkomma om det också. Men jag håller fullständigt med. Visst finns det enstaka personer som faktiskt HAR dyslexi, men varenda jävel som inte kan bemöda sig om att slå ner tangenterna i rätt ordning har banne mig inte dyslexi...



De enda som tycker att det inte har någon betydelse hur man stavar är de som inte vet hur man gör.

2009-05-27 @ 20:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0