Åldersgräns på slöja

Igår var jag med Gabriella när hon skulle stänga ner och låsa skolan. Medan jag väntade på henne gick jag omkring och kollade runt. Där såg jag en bild på en av lågstadieklasserna. Det här är ett invandrartätt område, så över hälften av flickorna är invandrare. Och många av dem bär slöja.

Nu vet ni säkert att jag absolut inte är för ett slöjförbud. Jag tycker inte det är rätt väg att gå, och att bekämpa förbud och brist på valfrihet med förbud och brist på valfrihet är bara dumt. Men när jag ser 9-åriga flickor i slöja kan jag inte låta bli att fundera över varför de bär dem.

Rätta mig om jag har fel, men syftet med slöjorna är att inte väcka sexuell åtrå och onödig uppmärksamhet från främmande män. Flickorna börjar bära slöjorna när de är 8 år gamla. Är det verkligen passande att sexualisera 8-åringar på det viset? Är det för att skydda dem mot pedofiler som Muhammed, som gifte sig med en 9-åring?

En annan sak jag såg var att de hade ett basketschema. För 3-åringar. 3-åringar ska för fan inte spela basket. Basket borde man också sätta en åldergräns på. 



Kommentarer
Postat av: Lisen

Ja, basketbollen är ju mer än en tredjedel av 3-åringens storlek. Snacka om att bli knockad.

2010-02-27 @ 08:47:27
URL: http://lovisafjellet.wordpress.com
Postat av: Kalle Balik

Åldersgräns på basket? Du är fan rasist.

2010-02-27 @ 12:51:11
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: mamma

Klokt.

2010-02-28 @ 23:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0