Louis C.K.

Om du ännu inte upptäckte Louis C.K. är det bara att ladda hem hans standupshow, Chewed Up. Många komiker utger sig för att vara kontroversiella och vågade. De har det som image. Men egentligen är de skitmesiga. I alla fall jämfört med Louis C.K. Han balanserar nog mitt på gränsen för vad som är tillåtet i många lägen, och man hör på publiken att det är en del av dem som tycker han begår övertramp ibland.

Det skämtas om att torka bajs ur barnfittor. Det skämtas om att suga blodiga kukar så att man får aids och kan döda rådjur med sitt aids. Det skämtas om att suga 9-åringars kukar, och att bli knullad i näsan av dem. Det skämtas om att knulla någon medan hon visar en bild där hon skär av din mammas huvud. Det skämtas om att runka mellan de två tornens fall under 9/11.

Det hela kanske låter som billigt effektsökeri. Men det är så mycket mer än så, för det är genuint roligt. Han placerar så kontroversiella saker i helt rätt kontext för att få mig att skratta högt på riktigt. Louis C.K. är utan tvekan min favoritkomiker, och jag rekommenderar er att se hans shower och även tv-serien Lucky Louis.

http://www.esquire.com/cm/esquire/images/louis-ck-WI-0807-lg.jpg


Kommentarer
Postat av: Darwin

Jag kan inte annat än att instämma i dina lovord om denne fantastiske komiker. Jag har sett en del standupshower med honom, men jag vet inte om Chewed Up varit en av dessa. Det ska bli intressant och framförallt roligt att undersöka den saken.

2010-07-10 @ 01:22:25
Postat av: Darwin

Det visade sig att jag hade sett den showen, men jag kollade igenom hela igen och det var lika roligt som första gången.

2010-07-10 @ 11:56:30
Postat av: Kalle Balik

Suck a bag of dicks!

2010-07-10 @ 18:37:37
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0