bleunt tipsar

Klicka här och ge fem minuter av din tid åt att läsa texten.

Kommentarer
Postat av: Palle

Det bästa av allt det är ändå att folk inte verkar förstå att det finns ett visst missnöje med invandringspolitiken. Jag orkade inte läsa artikeln (precis som jag säkert inte kommer orka klicka in mig hit igen för att se om nån håller med eller tycker emot), men fortsätt att inte diskutera med SD så växer de sig bara större till nästa val...

2010-09-23 @ 22:44:10
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: bleunt

SD har inte monopol på invandringspolitik.

2010-09-23 @ 23:04:11
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Kalle Balik

TLDNR, men jag vet redan allt och har redan rätt åsikter.

Ja, Palle, för Sverige har aldrig haft trendrasism förut. Rasisterna kommer och går, och de kommer oftast när det finns saker att skylla på invandrare.



Det bästa av allt är ändå att folk inte verkar förstå att människor alltid skapar en fiende som de kan hata - judar, negrer, muslimer, kommunister, ryssar, finnar, polska bärplockare, danskar som är bättre än oss på fotboll, etc etc.



Sveriges främlingsfientlighet har under den senaste trendperioden vuxit snabbare än själva invandringen. Varför? Borde inte rasismen vara synkad med "hotet"? Varför klagade inte lika många för några år sedan, när invandringspolitiken var precis likadan? Jaha, därför att SD, rasism, främlingsfientlighet, patriotism, nationalism, "svenskhet", invandringskritik och liknande kuksugeri är en trend?

2010-09-24 @ 00:43:13
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: A

Bra text!



Ett litet sidorpår som inte har med SD att göra egentligen, är omskärelse av omyndiga pojkar lagligt som det är nu?

2010-09-24 @ 14:10:51
Postat av: bleunt

A:

Jag har ingen aning. Men om SD vill förbjuda det är jag bakom dem i den frågan. Jag är även helt och hållet för att förbjuda slöja på flickor under 15.

2010-09-24 @ 19:36:11
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A

ok. Är också bakom dem i den frågan. Könsstympning är INTE ok på barn. Hur motiverar du slöjförbudet? Inte tänkt igenom den saken själv något vidare... och pratar vi slöja som täcker huvudet bara eller även ansiktet. Det absolut bästa vore ju f.ö om föräldrar helt och hållet lät bli att tvinga på ungarna något som har med religion att göra innan de lärt sig tänka själva.

2010-09-24 @ 22:40:31
Postat av: Kalle Balik

Det vore ju bättre att helt enkelt förbjuda alla religioner istället för att bara förbjuda slöjor, men vissa människor skulle kanske bli lite sura om man gjorde det.

2010-09-25 @ 14:18:35
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: bleunt

A:

Om man ser på anledningen till varför kvinnor enligt Koranen ska bära slöja, så anser jag att det sexualiserar barnen. Jag tycker heller inte man ska få klä sina barn i stringtrosor eller "sexiga" kläder. Men tyvärr är det ju svårt att sätta såna lagar. Men jag tycker alltid det är extremt obehagligt att se små 8-åriga flickor med slöja.



Kalle:

Ideal vore om vi levde i en värld där man inte behövde förbjuda religioner.

2010-09-25 @ 20:06:27
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag tycker det är ganska patetiskt att ett modernt land som Sverige överhuvudtaget skall anpassa sig till helt absurda saker, så som att kvinnor ska vira in sig i ett gardinliknande tygstycke, att man inte ska äta griskött för att man för flera tusen år sedan kunde bli sjuk om man åt det, att man inte får rita teckningar av en viss gubbe som är död sedan länge (om han ens överhuvudtaget har existerat)....come on? Genom att acceptera sånt här jävla religiöst dravel, går man bakåt istället för framåt. Men visst, vi kan ju börja sörja på långfredagen igen. Ingen får göra någonting överhuvudtaget den dagen. Alla affärer hålls stängda och alla måste hålla sig inne och bara sitta rakt upp och ner. Jag menar, Jesus kan ju faktiskt bli jävligt ledsen över att ingen bryr sig om honom längre, eller hur? Sen kan vi börja smutskasta folk som har sex innan äktenskapet och återinföra begreppet "oäkting". Ligger vi i riktigt ordentligt kanske vi har kommit ända till 1100-talet om bara något år :)

2010-10-01 @ 09:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0